Vasta kadulla huomaan, miten humalassa olen. Askel horjuu, enkä pysty pidättelemään epätoivoista itkua. Katselen katua molempiin suuntiin taksia etsien. Pakko päästä kotiin, hengittämään rauhassa, nukkumaan tämä kaikki pois.

- Nella! Mare huutaa baarin ovelta ja juoksee perääni ilman takkia. Se tarttuu mua kädestä ja vetää lähelleen.
- Hei, saanks mä mennä kotiin.. mä yritän sanoa niellen itkuani.
- Saat.. mut otatko mut mukaan. Meidän pitäs jutella.
En osaa sanoa ei, en millään, kadun myöntävää vastaustani heti kun se tipahtaa suustani kuuluville. Kun Mare hakee takkiaan sisältä, pyyhin kyyneleeni ja silmänaluseni valuneista ripsiväreistä. Kiedon takkia tiukemmin päälleni ja minua heikottaa ihan pikkaisen, kun näen sen tulevan ovesta huolestunut ilme kasvoillaan.
- Sä meinasit karata multa, niinkö, senkin lurjus, se höpöttää enkä mä osaa sanoa mitään.

Kotona potkin kengät eteisen nurkkiin ja kävelen suoraan viinakaapille. Kaadan kahteen lasiin punaviiniä ja ojennan toisen Marelle.
- Mä oon aina ollut suhun rakastunut, töksäytän, kun olen saanut viinihuikan nieltyä. En edes punastu, enkä hermostu, mulla on vaan sellainen olo etten jaksa minkäänlaista teeskentelyä enää. Okei, humalalla on osuutensa asiaan. Huomenna varmaan kaduttaa.
- Oho, ai aina. Mä olen kuvitellut että vaan hetken aikaa, jossain vaiheessa.. Mare häkeltyy. Se laskee lasin pöydälle ja silittää mun poskea.
- Mites nyt? Ootko vielä? Mitä sä ajattelet?
- En mä tiedä, tää on niin outoa. Ihan ku tää ois väärin. Miten sä voit ees tykätä musta, mä olen nainen! Tää on vaan jotain paskaa, mitä sä teet kun sulla on kurja olo teidän erosta! korotan ääntäni ja jostain syystä mua pelottaa koko juttu aivan liikaa. - Ihan varmasti mua sattuu tässä, mua sattuu aina. Enkä mä halua sitä, mä en pysty. Mä haluan päästä susta yli, niin kuin tein jo kerran.

- Nella.. mä en ikinä pelleilis sun kanssa. Mä en ikinä ole halunnut satuttaa sua. Enkä vieläkään, se sanoo hiljaa ja yrittää vetää mua syliinsä.
Olen aivan sekaisin. En tiedä repisinkö itseni irti vai tarttuisinko lujasti kiinni.